Restaurantguiden
Restaurantguiden besøker restauranter i hele Norge.
Restaurantguiden anmelder restauranter i hele Norge. Våre anonyme anmeldere er ute for å anmelde både velkjente og nyåpnede restauranter – i ulike prisklasser og kategorier.

Bento betyr matboks. Tradisjonelt inneholder en bento ris, kjøtt/fisk, samt grønnsaker som siderett. Dette gir et næringsrikt og fullverdig måltid.
Hjertelig velkommen til oss!

Restaurantguiden besøkte Egon på Jessheim 19.02.2020.
Rask servering og god mat gir vi terningkast 5 på.
Restaurantguiden registrerer at flere og flere spiser ute, og vi samler relevant informasjon om restaurantene og gir terningkast. Vi er/skal innom indiske, pakistanske, japanske, kinesiske, Thai, italienske for å nevne noen.
Vi virker å være mer kvalitetsbevisste enn noen gang, og da passer det godt at det stadig åpner nye, gode restauranter i byene. Men du må ikke alltid grave dypt i lommeboken for å sitte igjen med en stor matopplevelse, det finnes mange steder med fantastiske matopplevelser til en lavere pris enn Michelin-restaurantene.
Restaurantguiden hjelper til med å finne gode restauranter i Norge.
Media og næringsliv har en oversikt over bedrifter med CM artikler (Content Marketing), hvor det legges ut bedrifter som ønsker å skrive artikkel med innholdsmarkedsføring og søkemotoroptimalisering.
Slik kommer du høyere opp på Google:
– Gjennomfør en søkeordsanalyse. Finn ut hva dine kunder bruker når de skal finne det du tilbyr. Det finnes mange verktøy for dette. Bruk disse ordene i ditt innhold.
– Lag engasjerende og bra unikt innhold som brukerne vil sette pris på og som blir delt av andre. Bruk søkeordene i innholdet, url, tittel-linjen og meta-beskrivelsen.
– Think like a publisher! Det er filosofien bak innholdsmarkedsføring (eng. content marketing).
Begrepet content marketing ble etablert av Joe Puluzzi i 2007. Han leder Content Marketing Institute (CMI) i USA, som tilbyr rådgivning rundt og produksjon av innholdsmarkedsføring for en rekke Fortune 1000 selskaper. Hans definisjon lyder slik (fritt oversatt):
Innholdsmarkedsføring er en markedsføringsteknikk hvor man skaper og distribuerer relevant og verdifullt innhold for å tiltrekke seg, etablere en relasjon med og engasjere en tydelig definert målgruppe – med et mål om å stimulere til lønnsom kundeadferd.
Din restaurantguide på nett
Restaurantguiden har vært innom Mr India- nå Mantra
Opplev indisk avantgarde midt i Oslo

Litt fornyelse kan være sunt iblant, derfor har vi tatt med oss det beste fra Mr. India og skiftet navn til Mantra. Med beliggenhet i pulserende Kvadraturen, langt borte fra Delhis og Mumbais storbylarm, vil vi gi deg en sanseopplevelse du sent vil glemme. Basert på gode råvarer serverer vi alt fra rustikke og velbalanserte tandooriretter fra nord i landet, til friske smaksbomber fra det sør-indiske kjøkkenet. Vi kan love en touch av masala, eksotiske kokossmaker du ikke får nok av og en god dose avantgarde. Og når vi sier at vi håper at menyen vår tar pusten fra deg, så er det ikke på grunn av chilien vi bruker i maten. Velkommen til en kulinarisk reise gjennom India. https://mantra.no/
Vi gir Mantra terningkast 6 for service og mat
Wok togo – Sunt, raskt og enkelt


Wok Togo AS er en familiedrevet Kinesisk Take-away restaurant som startet opp på Jessheim i 2013. Gründer Vi Huynh har utviklet sitt konsept med en visjon om sunn og miljøbevisst mat, hvor du selv bestemmer indigriensene blant kvalitetsråvarene i menyen ved enkelt å krysse av dine ønsker på en takeaway boks. Dette gjør at du kan tilpasse hver enkel rett ut fra kjøtt-type, grønnsaker og saus slik at du kan skreddersy ditt eget måltid.
– Vårt konsept er sunt, godt og raskt. Maten passer alle, både voksne, barn, allergikere og mennesker på farten. I en travel hverdag kan du enkelt bestille mat via nettsiden eller i Wok-Togo`s app.
– Vi har egen lunsjmeny og du skal ikke trenge å stå i kø i lunsjpausen din. Om du skal ha selskap og har behov for catering så har vi også gunstige priser på dette, forteller Vi Huynh.
22 november 2014 åpnet Wok Togo opp på Strømmen Storsenter og de er nå 10 ansatte fordelt på Jessheim og Strømmen. Huynh har planer om å åpne opp en avdeling i Schweigaardsgate 16 i Oslo, samt en avdeling i Nydalen og på Majorstua i fremtiden.
Mat er mote og de har som mål å effektivisere folks hverdag. Huynh satser hovedsakelig på Take-away, men du har selvfølgelig muligheten til å nyte maten hos Wok-Togo`s lokaler i Jessheim og på Strømmen Storsenter. Faste bedriftsavtaler kan de også tilby. Wok Togo bruker ikke olje eller frityr i sine retter. De friske råvarene er nøye utvalgt og Vi Huynh har mange års erfaring innen matbransjen. Han har tidligere jobbet i flere restauranter, med import av mat og som grossist, og kjenner dette markedet veldig godt. Erfaringen har ført til at han har valgt ut de beste leverandørene innen grønnsaker og kjøtt for å kunne tilby kundene den beste kvalitet på maten.
Hans ønske er at Wok Togo skal åpnes opp i alle store byer i Norge, hvor han ser for seg Franchise innehavere som trenes opp og utvikles for å videreføre hans konsept som er merkevare registrert som “Mr. Vi Wok Togo”. Wok Togo`s oppskrift er moderne, sunn, helsebevisst og gjennomtenkt mat.