Møtebooking B2B – Media og næring
Møtebooking B2B med Teamwork
Media og næringsliv har lang erfaring fra telefonsalg og møtebooking. Kontakt oss for møte og tilbud, slik at vi sammen kan skape verdier.
Media og næring kaller et slikt samarbeid for Teamwork.
Vi starter med testsamtaler, gir deg tilbakemelding og justerer om nødvendig – alt for å skape gode møter og relasjoner med nye kunder. Vi holder deg oppdatert. Du kan enkelt følge med på jobben ved at vi har løpende kommunikasjon.
Etter at våre møtebookere har booket møter og det genereres leads, fortsetter vi å støtte deg i den videre oppfølgingen. Vi tilbyr rådgivning og vet at kontinuitet i aktiviteten gir bedre resultater over tid!
eksempel på: Pilotprosjekt møtebooking
Oppstart: 2024
Antall møter: 20
Estimert tidsbruk: 10 dager
Pris: — kroner pr. bookede møte. (prisene er eks. mva)
Fakturering for pilotprosjektet:
— kroner etter 10 bookede møter
— kroner etter endt pilotprosjekt
Verktøy:
Ringelister fra kunde. Ringelistene segmenteres og kvalitetssikres av oppdragsgiver før
oppstart.
IP-telefoni.
PC
Booking samtalen:
kunde oversender bookingsamtale, som vi går igjennom og sender tilbake.
Målet med booking samtalen er å trigge kundens interesse rundt produktet, og forberede
kunden på selgerens agenda i møtet.
Rutiner:
Møter oversendes på egen Excel-fil fra Media og næring.
kunde oversender dager vi kan booke inn møter.
Tett kommunikasjon mellom partene.
Kunder som ligger til oppfølging, blir oversendt for oppfølging fra media og næring sin side, dersom
videre avtale ikke blir inngått.
Veien videre etter endt pilotprosjekt:
Evalueringsmøte hos kunde. (forutsetter at flere av møtene har blitt gjennomført.)
Inngåelse av kontakt på møtebooking, eller avslutte samarbeidet.
Møtebooking B2B satt i system med Teamwork
- Fungerer møtebooking fortsatt og dersom vi skal vurdere møtebooking fra en ekstern leverandør: hvorfor det og hvordan bør det organiseres?
Møtebooking B2B fungerer like bra som før: vi registrerer at beslutningstakere takker like mye ja til møte nå som det de gjorde tidligere. Er dere i tillegg åpne for å ta møtene via Teams?
Har du en inbound løsning og lurer på hvorfor du skal bruke outbound/ ekstern møtebooker? Vi har mange kunder hvor selgere ringer selv og booker møter, dette tar tid og da er det bedre at Media og næring ringer ut med mot kalde leads og kontakter potensielle kunder som ikke vet at de har et behov for våre kunders tjenester. Oppdragene kommer ikke lenger av seg selv og da trenger de en møtebooker som media og næring kan tilby. Sett møtebooking i system med Media og næring, gi oss tid til å bli kjent med dere, så blir dette Teamwork.
Eksempel på Tilbud på møtebooking til ……. AS
Hvor mye er et møte verdt for din bedrift?
(HGS x CP = MV) – Historisk gjennomsnittlig salgsverdi x closingprosent = møteverdi
Oppdragsgivers ønske:
- 1.000 møter booket fordelt over hele landet sør for Nord-Trøndelag
- Doble aktiviteten på selgerne
- Ikke bruke av selgernes ressurser og tid til møtebooking
- Gi nye selgere en god start med masse møter på kalenderen
Hvordan ønsker vi å jobbe for å lykkes med et oppdrag?
- Gjennomføre et pilotprosjekt hvor vi booker 100 møter på 2 uker.
- Pris: ………… kr per bookede møte.
- Enighet om selgers ukeplan og tidsperspektiv for når møtene skal bookes inn i kalender.
- Møter som avholdes faktureres uansett resultat i møtet.
- Møter som blir avbooket før den oppsatte tiden blir kreditert.
- Vi må bli enige om selekteringen på ringelistene.
- Geografi
- Størrelse på bedrifter
- Bransjer
- Evaluering av pilotprosjekt.
- Hvor mange møter ble booket?
- Hvor lang tid ble brukt på å booke møtene?
- Har dette gitt kunden økt møteaktivitet?
- Hvordan var kvaliteten på møtene?
- Inngåelse av kontrakt på møtebooking
- Avtale om fast leveranse av møter.
- Avtale om hvordan møtebookingen faktureres.
Sliter bedriften med stor pågang av telefonselgere?
Velkommen til Media og næring – tryggere handel
Media og næring – Tryggere handel tilbyr en tjeneste som gjør deres arbeid tryggere og enklere. Som kunde hos oss investerer dere i egen trygghet og får en uforstyrret hverdag. Når du er kunde hos oss vil du slippe å diskutere med telefonselgere og hjelp med å velge riktig og relevant markedsføring.
Vi tar jobben med å kontakte pågående selgere og ulike annonsetilbyderne på markedet.
Media og næring – Tryggere handel kan hjelpe deg med å få oversikt over aktører og se på avtaler som dere har eller blir tilbudt. Vi kan ta på oss jobben med å si opp unyttige avtaler og uanmeldte fakturaer, kontakte pågående selgere og forhandle frem bedre avtaler med nyttige leverandører.
Hva kan vi bidra med?
Media og næring kan bistå med bedriftens markedsføring gjennom å skaffe oversikt over dagens situasjon. Vi kan megle mellom dere og tilbyderne, for å avlaste pågangen dere får, og gi råd på videre aktivitet innen markedsføring.
Content marketing
– Think like a publisher! Det er filosofien bak innholdsmarkedsføring (eng. content marketing).
Begrepet content marketing ble etablert av Joe Puluzzi i 2007. Han leder Content Marketing Institute (CMI) i USA, som tilbyr rådgivning rundt og produksjon av innholdsmarkedsføring for en rekke Fortune 1000 selskaper. Hans definisjon lyder slik (fritt oversatt):
Innholdsmarkedsføring er
en markedsføringsteknikk hvor man
skaper og distribuerer relevant og
verdifullt innhold for å tiltrekke seg,
etablere en relasjon med og engasjere en tydelig definert målgruppe – med et mål om å stimulere til lønnsom kundeadferd.
Typiske eksempler på denne typen innhold er e-bøker, whitepapers, blogginnlegg, videosnutter, e-kurs, rapporter, artikler, podcaster, infografikk, webinarer, events og en rekke andre kombinasjoner av tekst, lyd og bilde.
Fordelene med innholdsmarkedsføring
Markedsføring og salg handler om tre ting:
- Få folk til å bli kjent med deg.
- Få folk til å like deg.
- Få folk til å stole på deg.
Det er ikke like lett lenger kun med tradisjonell reklame. Vi blir bombardert med reklamebudskap som vil selge oss noe. Og selv om produktene kanskje er bra, ignorerer vi de fleste. Innholdsmarkedsføring gir deg imidlertid en ny dimensjon i kundeforholdet, et lim som får dine salgsbudskap til å feste seg bedre i dine kunders hoder og hjerter.
De 5 hovedsøylene for innholdsmarkedsføring
- Redaksjonelt innhold som forteller en relevant og verdifull historie. Den må være informativ, undervisende, inspirerende og/eller underholdende.
- Understøttet av markedsføring. Innholdet har underliggende salgs- og markedsføringsmål som en bedrift, forening eller institusjon forsøker å oppnå.
- Drevet av kundeatferd. Søker å opprettholde eller endre mottakerens atferd.
- Multikanal. Print, digitalt, audio, video, events. Kan, men må ikke være integrert.
- Spisset mot en konkret målgruppe. Dersom du ikke kan forklare hvem målgruppen er – så er det ikke innholdsmarkedsføring.
Merkevarebygging brukes for å minne kunden om de valgene virksomheten har gjort for å møte behovene. Vi kan også bistå med Logo Design.
Media og næring – Tryggere handel gir bistand til næringslivet, når du som bedrift opplever stor pågang av telefonselgere.
Det kan være pågang fra registre eller fra bedrifter som driver innen nummeropplysning, o.l.
Vi vil informere om diverse salgstriks som benyttes av telefonselgere som selger et reelt produkt, men med metoder som ikke næringslivet er tjent med. Er du kjent med at det foreligger en bestilling for det som er fakturert? Om det foreligger en bestilling, stemmer faktura og ordrebekreftelse overens? Kontroller om du tidligere har fått faktura fra samme avsender.
- Henvis alle salgssamtaler fra telefonselgere til Media og næring – Tryggere handel, så ser vi på tilbudet og gir tilbakemelding, med råd om aktivitet videre.
Media og næring – Tryggere handels tjeneste faktureres per år, og gjelder i 12 måneder fra bestillingsdato. Tjenesten fornyes automatisk med 12 måneder hvis ikke oppsigelse er gjort innen 2 mnd fra utløp av avtalen.
Ved bruk av advokat så tilkommer egne satser nedenfor:
Pris uten juridisk rådgivning *
Enkeltmannsfirma | AS – under 10 ansatte | |
---|---|---|
130 kr / mnd = 1560kr pr år | 249 kr pr mnd = 2 988 kr pr år | |
AS – 10-50 ansatte | ||
260 kr pr mnd = 3120 kr pr år |
Pris med juridisk rådgivning av advokat**
Enkeltsmannsfirma | AS – under 20 ansatte | |
---|---|---|
500 kr pr mnd = kr 6000 pr år | 700 kr pr mnd = kr 8400 pr år | |
AS – 20 ++ansatte | ||
950 kr pr mnd = kr 11400 pr år |
*Alle priser er eks.mva.
**Juridisk rådgivning gis av advokat/ 2 timer/år.